_dansar till mörka dagars trumma 171121 19:59

säkert vad alla tänker på. om man bara slösar tid, timmar, äta, jobba, sova dö. vad leder all denna tid till? missar jag något?
varför vågar jag inte vara modig? jag upptäcker inte världen för att jag inte vill göra de ensam. jag satsar inte på mina kreativa talanger för jag är inte tillräckligt bra.
konusumera. leva i ständig dimma varje lördag. vakna ensam varje söndag. tråna efter kärlek. inte våga fråga, satsa, visa sig svag. drömma varje natt att han antingen är ett svin eller trånar efter mig också.
sa jag hejdå till den gamla för tidigt? kmr jag alltid ångra mig när fyllan drar mig ner i det djupaste? söker trygghet men inte om den blir för självklar & tråkig.
leva längst ut & ibland bara skita i om jag förstör allt, hetsar sönder de lilla vi har.
funderar på min adhd, finns den innanför mitt pannband elller är de bara nåt jag klamrat mig fast vid för att ha nåt att skylla på när jag beeter mig för oförståligt & konstigt? nej jag är inte som alla andra. nej ingen förstår sig på mig till 100.
väntar ständigt på att bli räddad. av vem? av vad?
sitter fast över 25-sträcket & undrar när livet tar tag i en med storm?
vart är kärleken? har jag redan missat den?
livet är ofastast en fest & en posetivt maraton. men i vätskepauserna hinner dom andra tankarna ikapp
 
_sitter på en dröm

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0